Liedon Fysio-kuntoutus - Hyvättyläntie 4 LH 13 - 21420 LIETO - 050 596 0018

Kinesioteippaus

Kinesioteippausta käytetään vähentämään kipua, tukemaan niveliä, rentouttamaan lihaksia ja lisäämään lihasvoimaa. Teippauksella tuetaan elimistön omaa verenkiertoa ja lymfajärjestelmää.

Teipillä on ihoa nostava vaikutus,joka vähentää turvotusta ja tulehdusta lisäämällä verenkiertoa. Kivun vähentyminen perustuu paineen pienentymiseen kipureseptoreissa.

Kinesioteippi vastaa paksuudeltaan ja painoltaan ihoa.

Teippi on joustavaa ja rakenne hengittävä, 100% puuvillaa.

Kinesioteippi sallii täydet nivelten liikelaajuudet. Teippi aiheuttaa harvoin iho-oireita. Allergiaherkille on oma teippi.Teippi kestää vettä,joten suihku,sauna ja uiminen onnistuu teipin kanssa.

Teippiä voidaan pitää muutamasta päivästä pariin viikkoon.

Teipin käyttö perustuu fysioterapeuttisiin testeihin.

Testeillä selvitetään kipua,liikkuvuuksia ja puolieroja. Lisäksi testataan onko ihon/lihaskalvon liikuttamisella,painamisella tai nostamisella vaikutusta testituloksiin.

Testeillä on tarkoitus löytää mahdollisimman optimaalinen ihon/lihaskalvon asento ja teipata se siihen.

6.5.2021

Fysioterapeutti Maarit jättäytyy pois vastaanottotilastamme ja siirtyy 1.6.2021 alkaen tekemään pelkästään kotikäyntejä. Kotikäynteihin liittyen Maaritin tavoitat tutusta numerosta 0400 138 501.

Fysioterapeutit Mikko Ja Maarit ovat saaneet koronarokotukset.

6.5.2021 (C) Liedon Fysio-kuntoutus 2021